Monday, March 9, 2009

Bachelors - Ep 6 - Jangan Tegur

Semester baru sahaja bermula. Masing-masing teruja untuk daftar sebagai pelajar semester baru. Ada yang gembira setelah mendapat keputusan yang baik, ada juga yang muncungkan mulut sebab dapat result teruk dan ada yang jenis tak kisah langsung. Fairuz mencari-cari kesayangannya iaitu B (Bukan nama sebenar). Setelah beberapa minggu tidak berjumpa, Fairuz tidak sabar untuk bertentangan mata dengan B. Perasaan rindu itu perlu diluahkan dengan segera. Tambahan pula dia agak tekanan kerana bebanan kerja yang banyak ketika semua orang bersuka ria bercuti di kampung dan juga kes ciplak skrip Jangan Tegurnya seakan-akan tergantung begitu sahaja. P A (Bukan nama sebenar) tetap menafikan Jangan Tegur adalah hak miliknya. Hanya Tuhan sahaja yang tahu kebenarannya. Sebab malas nak sentuh. Mana tahu kena saman. Susah nanti.

Berbalik semula kepada cerita Fairuz. Setelah sekian lama mencari, akhirnya Fairuz bertemu juga dengan B. Tetapi malangnya bukan B sahaja yang dijumpainya, tetapi kawan baik B iaitu Nyah Rampik (Bukan nama sebenar) yang suka melekat bersama bersama seperti threesome turut dijumpainya.

"Hai, abang..." W menegur dengan nada yang manja. B hanya tersenyum. Fairuz hanya mendiamkan diri. Harapannya untuk bersama dengan B berdua-duaan nampaknya gagal. Fairuz memujuk dirinya mungkin B menrindui Nyah Rampik dan mungkin pada masa makan tengah hari mereka akan berdua-duaan.

Tetapi jangkaan Fairuz silap sama sekali. Masa waktu tengahari Nyah Rampik masih mahu melekat dengan mereka berdua. Fairuz bertambah geram. Ketika itu mahu saja dia menumbuk Nyah Rampik yang berbadan besar itu. Tetapi dia menahan dirinya kerana mahu menjaga hati B. Dia memujuk hatinya, tak apa, mungkin waktu petang mereka akan berdua-duaan.

Sekali lagi sangkaan Fairuz salah. W masih lagi mahu melekat dengan mereka berdua. Malahan Fairuz terpaksa mengikut B menemani Nyah Rampik untuk ke Maydin membeli sabun. Muka Fairuz bertambah ketat. Dia hanya mendiamkan diri marah. Dia memujuk dirinya lagi. Mungkin pada waktu malam dia dan B akan makan malam berdua-dua di tebing tanpa gangguan Nyah Rampik yang tidak disukainya itu.

Malang seribu kali malang, waktu malam yang penuh kepenatan akibat menemani Nyah Rampik bertambah apabila Nyah Rampik mahu mengikutinya dan B untuk makan malam bersama. Muka Fairuz bertambah ketat. Nyah Rampik melihat Fairuz dan cuba untuk membuat muka yang manja seperti perempuan cantik.

" Napa gan abang ni? Senyap jew... Abang tak sihat kew? " Nyah Rampik bertanya dengan nada-nada manja lagi jelita.

"Jangan tegur!" Fairuz menjawab dengan muka marah.

2 comments:

  1. hahahahaharus...
    cite P. A. (Bukan nama sebenar) yang laen pun tak besh...

    ReplyDelete