Monday, March 9, 2009

Bachelors - Ep 4 - Fantasia Amerju

Cuti semester hanya ada dua minggu sahaja. Masa itu terlalu sikit untuk diluangkan oleh Amerju di kampungnya yang tercinta. Walaupun di kampung dia hanya duduk di rumah sahaja 24 jam. Dia hanya akan keluar jika jika;

1. Kawan sekampungnya ajak lepak.
2. Keluarganya ajak keluar makan di luar.
3. Asrul paksa lepak di luar.

Jika bukan kerana sebab-sebab di atas, Amerju hanya mahu duduk di rumah. Bermalas-malasan, tidur petang, bermain PSP, membebel adik-beradiknya, bermain kucing kesayangan, bercakap dengan mak dan menonton TV, terutamanya astro. Kenapa dia suka tengok astro? Sebab astro ada cerita-cerita yang Amerju suka macam cerita Indon (sebab awek dia muka macam awek Indon yang cun), cerita Raja Lawak (sebab realiti show ni kelakar, mengikut Amerju la, tak tau betul ke tak, sebab aku tak tengok, huhuhuhu) dan yang paling dia suka sekali adalah.... Akademi Fantasia. Sebab apa Amerju sangat suka tengok Akademi Fantasia?

1. Sebab dia seorang ahli muzik.
2. Sebab dia suka menyanyi.
3. Sebab semua keluarga dia suka tengok, termasuklah kucing dia skali.
4. Sebab dulu masa musim keempat dia tersenarai dalam Top berapa entah (siap kawan2 ngan Mila lagi tu...)

Masa kat rumah kalau bosan-bosan, Amerju selalu buka Astro tengok siaran ulangan beberapa kali sambil ditemani oleh maknya yang best dan kucingnya yang comel. Sambil-sambil tengok dia sempat berangan kalaulah dia dapat masuk AF mesti best. Sebab apa dia rasa masuk AF best?

1. Sebab kalau masuk orang ramai boleh kenal dia (Silap-silap boleh lawan Mawi. FYI. Amerju lagi hensem dari Mawi. huhuhuhu)
2. Sebab kalau boleh mungkin boleh menang dan dapat rumah kat Melaka (Tak logik langsung hadiah tu)
3. Sebab kalau dah masuk mana tahu boleh berkenalan dengan awek yang cun pastu boleh cetuskan gosip kononnya tak bercinta, pastu tiba-tiba kahwin dan masuk Sehati Berdansa pulak.
4. Sebab kalau masuk boleh tunjukkan kat awek dia iaitu 'Gadisku' yang dia berjaya masuk dalam AF.
5. Sebab kalau masuk AF boleh memenuhi impian maknya untuk datang ke konsert AF setiap minggu sambil satu famili bawa banner untuk sokong Amerju (Best betul famili dia bagi sokongan moral tahap gaban)

Jadi patut ke Amerju masuk AF untuk musim yang baru setelah gagal masuk dalam final 12 untuk musim ke empat? Amerju bertanya kepada dirinya sendiri. Perkara-perkara yang mungkin berlaku jika dia masuk AF...

1. Mesti budak-budak muzik kutuk habis-habis sebab dulu pun ada awek Cina yang comel masuk LG tapi semua kutuk (Kasihan kat dia)
2. Mesti Cik Kiah atau F (Bukan nama sebenar) akan kutuk dia tahan gaban.
3. Mesti budak-budak rumah lain kutuk dia jugak (Sambil membayangkan Syamil gelak macam Oopet. Comel)
4. Mesti penduduk kampung akan cakap macam-macam.
5. Mesti pensyarah-pensyarah akan cakap belum pandai main gitar dah nak masuk AF.
6. Tapi yang paling penting, teman tapi mesranya iaitu Artis tentu akan kutuk mega tahap power punya.

Fikir punya fikir, akhirnya Amerju buat keputusan untuk cuba audition sekali lagi untuk musim ke enam. Tanpa dia sedar ada seorang lagi sebenarnya yang nak masuk AF dan jadi popular...

2 comments:

  1. Membayangkan amerju..seorang lelaki melayu bersongkok...mantap skali gayanya..

    ReplyDelete
  2. wah taste kat amerju nampak....
    Kelantanse chaser ni...
    huhuhuhuhu

    ReplyDelete